نمونه‌های مستند و موثق تاریخی از توحش و خشونت آمریکایی‌ها علیه ملت‌ها نشان می‌دهد دولت‌مردان آمریکا یک مدل غیرواقعی از حقوق بشر را برای دستیابی به اهداف و منافع سلطه‌جویانه خود ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۱۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵ 08 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، در مطالعات دقیق آمریکاشناسی آمده است: «از آنجا که ایالات متحده آمریکا بهشت گروه‌های غیردولتی و فعالیت‌های مدنی است، تاجران انسان و برده‌داران جنسی آمریکایی هم برای خودشان یک گردهمایی و تجمع سالیانه به نام «سوپربال» دارند که در آن مسابقاتی هم در زمینه سکس بر پا می‌شود و منافع تجاری و اقتصادی چمشگیری برای آمریکا دارد» (تاریخ مستطاب آمریکا؛ ۱۱۹).

در عصر ما خود نویسندگان مشهور و رسانه‌های آمریکا به دروغ و فریبکارانه بودن حقوق بشر آمریکایی اذعان می‌کنند. به عنوان نمونه «اندروهاسکن، Andrew Hasken»، روزنامه‌نگار و نویسنده معروف آمریکایی در بخشی از کتاب «امپراطوری وحشت در سرزمین‌های اسلامی» که به فجایع و صحنه‌های خون‌بار حضور داعش در عراق می‌پردازد و به عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا با محوریت داعش و گروه‌های تکفیری در کشور عراق است شناخته شده است بیان می‌کند: «داعش از جایی نیامده بود بلکه ریشه موجودیت آن به تهاجم نظامی آمریکا در سال ۲۰۰۳ به کشور عراق به بهانه دفاع از حقوق بشر برمی‌گردد».

در بخشی از همین کتاب به اوج وحشی‌گری داعش در شهر‌های عراق و سوریه می‌خوانیم: «دیوید کیلکالن در گزارشی از وحشی‌گری داعش در شهراه می‌گوید: "من درباره شیوه‌های کشتن کودکان و گذاشتن اجساد در مقابل والدین و انجام این کار به روشی که فوق‌العاده وحشتناک بوده، دیدم یکی از کار‌هایی که آن‌ها انجام می‌دادند این بود که بالای جمجمه بچه‌ها را بریده و با مته برقی مغز‌های آن‌ها را سوراخ می‌کردند و برخی از صدمات نشان می‌دهد که افراد قبل از کشته‌شدن بسیار شکنجه شده‌اند.

زنان توسط داعش مورد آزار و اذیت مداوم و دستگیری قرار می‌گرفتند. بیشتر زنان را بازداشت و مورد ضرب و شتم و تحقیر قرار می‌گرفتند. این زنان پس از آزادی، ماه‌ها علائم را بر روی بدن خود تحمل می‌دادند و مدت طولانی پس از آن، هر شب از کابوس‌های این شکنجه فریاد می‌زدند و وحشت می‌کردند».

این نمونه‌های مستند و موثق تاریخی از توحش و خشونت آمریکایی‌ها علیه ملت‌ها که با لباس زیبای حقوق بشر پوشیده شده است نشان می‌دهد دولت‌مردان آمریکا یک مدل غیرواقعی از حقوق بشر را برای دستیابی به اهداف و منافع سلطه جویانه خود ارائه می‌دهند و برای آن ضمانت اجرا وضع می‌کنند.

حقوق بشر آمریکایی همان منفعت و امنیت آمریکایی است، در حقیقت حقوق بشر از سال ۱۹۴۸ تاکنون قصه پُرغصه‌ای در جهان داشته است و آمریکا به عنوان داعیه‌دار حقوق بشر با قرائت غربی و لیبرالی از آن، فجایع بی‌شماری را مرتکب شده است و سرزمین و کشوری نیست که آمریکایی‌ها به بهانه دفاع از حقوق بشر به اعمال ضد انسانی دست نزده باشد. آمریکایی‌ها بشر و ملت‌ها را به دو دسته بشر خوب و بشر بد تقسیم کرده است و با همین رویکرد نظری نسبت به موضوع حقوق بشر در جهان اقدامات سیاسی و ضد انسانی و در تضاد با قوانین بین‌المللی انجام می‌دهد.

منابع:

-Snyder SARAH Snyder Sarah (۲۰۱۹) ,» Human Rights and U.S. Foreign Policy. https://sarahbsnyder.net/wp-content/uploads/۲۰۱۹/۰۳/۳۷۷۱۰۴.pdf.

- Daily Brief (۲۰۲۱) ,» Biden's foreign policy has human rights emphasis «, https://dailybrief.oxan.com/Analysis/DB۲۵۹۷۸۶/Bidens-foreign-policy-has-human-rights-emphasis.

-Report on Terrorism and Human Rights, ۲۰۰۲:Para.۵۳,available at.۲۱.

-Kinzelbach (۲۰۱۹) ,» Human rights in Chinese foreign policy: a battle for global public opinion.https://www.elgaronline.com/view/edcoll/۹۷۸۱۷۸۶۴۳۳۶۷۱/۹۷۸۱۷۸۶۴۳۳۶۷۱.۰۰۰۱۳.xml. DOI.

تاریخ آمریکا، هاوارد زین، ترجمه مانی صالحی علامه، تهران: انتشارات کتاب آمه. چاپ دوم:۱۳۹۱.

تاریخ ناگفته و پنهان آمریکا، نصیر صاحب خلق، تهران: انتشارات موعود. چاپ هشتم.۱۳۹۱.

تاریخ مستطاب آمریکا، دکترمحمد صادق کوشکی، انتشارات خاکریز، ۱۳۹۴.

سرکوب امید، ویلیام بلوم، ترجمه عبالرضا هوشنگ مهدوی، تهران، انتشارات انقلاب اسلامی، چاپ اول ۱۳۸۸.

امپراطوری وحشت، آندرو هاسکن، ترجمه حمید گنجایش؛ ۱۴۰۱.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار